Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av The Only 1 - 3 augusti 2009 21:57

Vad skönt det skulle vara om vi hade 6 timmars arbetsdagar i Sverige.

Och eftersom bilindustrin haltar så kanske det skulle vara bra att ta bort förmånsskatten på bilar. Då kanske företag skulle köpa bilar till sina anställda. Och om vi sänkte arbetsgivaravgifter så skulle fler anställa.

En annan sak som irriterar mej hårt, en arbetslös får bara stämpla ett visst antal dagar medans andra människor kan leva på soc. år ut och år in. Är det lönen för att folk arbetar och när dom blir arbetslösa så får dom bara ersättning ett visst antal dagar. Tänk er en människa som är 55 år och som har jobbat och degat både skatt och a-kassa hela sitt verksamma arbetsliv, helt plötsligt blir arbetslös och då endast kommer att få ersättning 2x300 dgr. Paralellt har vi en alkis på 55 år som suttit på bänken lika länge som den andra jobbat och lyft deg från soc hela tiden. Borde inte soc-bidragen oxå tidsbestämmas?

Vilket jävla samhälle!


Mårs.

Av The Only 1 - 3 augusti 2009 21:23

Såg en hyfsad film idag. Fifty dead men walking.

Kolla in den om ni gillar filmer om IRA.

Av The Only 1 - 3 augusti 2009 21:20

Nu har jag iallafall lyckats fixa bromsarna men växlarna får jag ingen ordning på. Problemet jag har är dom främre kransarna. Jag lyckas inte få främre växeln att flytta kedjan mellan alla tre kransar. Någon som vet hur dom två små skruvarna ska stå, eller vilken skruv som hor vilken funktion?


Mårs.

Av The Only 1 - 3 augusti 2009 15:27

Tog en day off från jobbet idag. Hade endast sovit 6 timmar från fredag morgon till söndag kväll. Så jag hade aldrig pallat att jobba idag.

Istället så har jag fixat min cykel, förutom bromsar och växlar som måste justeras in. Robban!!! Fixa haha.


Tillbringade lördagkväll och natt på Utö. Lite fest på bakfickan och sen åkte vi hem med 11 färjan på söndagen. Utö e najs.


Imorgon drar innebandyn igång. Försäsongs start.


Måste hämta frugan.


Mårs. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du Facebook
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards